Monday, October 3rd, 2022

Praca nad wszystkimi mięśniami

Prawidłowy plan treningowy zakłada prace nad wszystkimi mięśniami, zgodnie z zasadą od największych do najmniejszych partii. Bardzo ważnym elementem treningu jest ćwiczenie mięśni przedramienia. Ich celem jest wzmocnienie i wyrzeźbienie dolnej partii rąk. Wystarczy kilka prostych ćwiczeń, aby wypracować imponujące przedramię, które będzie harmonijnie zgrywało się z bicepsem i tricepsem. Warto pamiętać, że ćwicząc nadgarstki i przedramiona będziemy w stanie podnosić większe obciążania. Doskonałym przyrządem do pracy nad przedramionami są hantle. Można z ich użyciem wykonywać unoszenia nachwytem oraz podchwytem. W pierwszym przypadku należy złapać ciężarki grzbietem dłoni do góry, opuścić ręce wzdłuż tułowia i trzymając ręce blisko ciała unosić hantle na wysokość klatki piersiowej. Aby wykonać drugie ćwiczenie należy złapać hantle tak, aby grzbiet dłoni był skierowany w stronę podłogi, a palce ku górze. Podobnie jak w pierwszym ćwiczeniu należy podnosić hantle na wysokość klatki piersiowej i opuszczać. Każde z ćwiczeń należy wykonać dobierając ciężar do aktualnych możliwości.